angeleyes.blogg.se

2013-01-30
13:35:58

Stormigt värre...
Idag är det dag tre som jag spenderar hemma i soffan på grund av sjukdom... mår mycket bättre men tog en extra dag för att känna mig utvilad och något sånär pigg imorgon.
 
Tankarna fortsätter att sätta hjärnan i gugning och jag blir mer och mer övertygad om att jag nog ska se mig om efter ett annat jobb eller söka någon utbildning.
 
Pratade lite med mina studerande vänner i helgen om att jag är lite sugen på att söka nån utbildning som har med hälsa att göra men det slog dom lite bakut på så jag har fortsatt att fundera men kommer hela tiden in på samma sak... Hälsa....
 
Jag känner att jag vill jobba med människor men inte inom vården eftersom man inte har tid då... Jag vill kunna ta mig tid för dom jag jobbar med/åt.
 
Har hittat en intressant utbildning som finns i Kalmar som heter "Hälsovetenskapliga programmet, inriktning biovetenskap" finns på den här adressen om nån vill kolla in den: http://lnu.se/utbildning/program/NGHÄB
 
Jag ska göra så att jag ska kolla upp lite vilken kurslitteratur som används och bläddra lite i den innan jag bestämmer mig för hur jag vill göra... Blir jag mer intresserad och känner att det ger mig något så kanske det blir att söka utbildningen annars får jag fundera ut något annat!
 
Mamma har tvingat mig att läsa en bok som heter "Munken som sålde sin ferrari", hon tror att jag ska komma lite till insikt och framför allt komma lite till ro när jag läser den. Jag hoppas att mamma har rätt =)
 
Nä, nu ska jag sätta mig i soffan igen och lyssna på när vinden viner runt knutarna och hur den drar i taket så att det knakar hej vilt :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: