angeleyes.blogg.se

2013-05-30
12:25:03

Snart helg igen =)
Som ni redan vet så somnade min morfar in förra tisdagen (21/5) och det har tärt på oss alla som var nära honom. Jag åkte hem från jobbet då och sen var jag hemma resten av veckan. Man påverkas mer än man tror av sånt där...
 
När jag fick reda på att han hade somnat så åkte jag dit och satt hos honom ett par timmar, vi var många som var där och tog farväl och det kändes bra! Man kan ju tycka att det låter konstigt att man vill se någon som är död men jag måste säga att för mig så var det väldigt nyttigt för att få sörja ordentligt. Morfar somnade lite före kl 14.00 och så fick han vara kvar hemma till kl 19.00. Det var jobbigt när begravningsbyrån kom och hämtade honom för det kändes konstigt att nu var det sista gången vi såg honom...
Morfar var ju väldigt sjuk på slutet så för honom var det nog ganska skönt att slippa kämpa mer. Men fy fasen vad jag kommer sakna den glada och goa gubben han var, och alla små fyndigheter som han kom med =) Sen var han så himla driftig! Om man inte visste att han var hjärtsjuk så kunde man inte tro det... Dom hade sommarstugor och hus och han tvekade aldrig på att hhjälpa andra med sånt... Han var en riktig stålgubbe!
 
Efter att dom hade hämtat morfar så köpte vi pizza som vi åt tillsammans allihop. Det var många skratt den kvällen, trots det tragiska som hade hänt.
 
Resten av veckan spenderade jag med familjen, onsdagen var vi hos mormor, torsdagen var mamma och jag på roadtrip mm...
 
Helgen spenderade jag med några av mina vänner =)
 
Imorgon ska jag åka hem till en kompis som jag inte träffat på ett tag, vi ska grilla och inviga hennes nya altan med ett (?) glas Rosévin =)
På lördag är det Björn Rosenström här i stan så jag ska på inflyttningsfest först, sen får vi se om det blir utgång =)
 
Puss på er <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: