angeleyes.blogg.se

2013-05-19
17:18:11

Sköna söndag
Då var det söndag igen och imorgon är det jobb som hägrar... IGEN... En sak som känns helt okej med att gå till jobbet imorgon är att jag har haft en helt nykter helg så förhoppningsvis kommer man pigg och utvilad till jobbet =) Kommer att vara en helt ny upplevelse ;)
 
Helgen har varit allt annat än lugn, trots att den var nykter. I fredags blev det som jag sa; först kolla på fotboll, sen balkonghäng (vatten), sen Gastro (alkoholfritt vin) och sist men inte minst Woddy´s (alkoholfri öl). På Woddy´s träffade jag en gammal buggkamrat som ville dansa så jag var inte sen med att ställa upp =) Vill ju inte gärna erkänna det men bugg är fasen kul alltså, trots att jag är så yr efter en dans så jag håller på att kräkas :P
När jag buggade med den här karln så kom en annan man som jag känner via jobbet och då ville ju han också bugga så det var bara att le och ställa upp =) Det var riktigt kul men jag är allt bra ringrostig och skulle behöva gå kurserna igen känner jag.
 
Vi träffade även en annan arbetskamrat ute och hon drack lite för mycket rödvin så när vi skulle gå hem fick vi köra hem henne först, annars hade farbror polisen antagligen tagit hand om henne =) Hon var nog ganska skärpt egentligen men vinglig som attans och hade svårt att prata... Haha, vet hur det känns :P
 
Sov länge på lördagen då jag kom i säng vid 03.30 på morgonen... Bilden som är längre ner är från min brunch som jag intog i solskenet. Sen tog jag fram filt och en bok och la mig i solen och gottade mig lite =)
 
Var en sväng till min morfar också, han är jättedålig och kommer nog snart att lämna oss på denna jord för att fortsätta festen i himmelen. Pratade nyss med min mor och han är så dålig att han knappt orkar svara på tilltal... Skulle egentligen dit en sväng idag med men mamma avrådde mig då det var jobbigt att se han som är nu =(
Alla hans barn skulle samlas där idag och diskutera hur dom ska lägga upp vakandet över honom så man kan ju hoppas att han kan släppa taget idag när alla är där hos honom. Nu ska ni inte tro att jag är obrydd för att jag säger så, jag kommer att bli jätteledsen och sakna honom väldigt mycket men för hans egen skull, så att han slipper lida mer, hoppas jag att han går vidare.
 
När jag åkte hem från mormor och morfar så tog jag svängen över Kga och handlade lite och plockade upp en kompis och sen for vi hem till mig. Två andra pinglor slöt också upp så vi fixade mat (grillat) och laddade för Eurovision. Jag och en av tjejerna for iväg och skjutsade min mor och hennes gubbe till Harry´s då dom hade deltagit i en golftävling anordnad av Harry´s så dom skulle käka där och kolla på prisutdelningen.
När vi hade ätit klart så kollade vi Eurovision, vilket tar en jäkla tid om jag får säga det själv... Men jag tycker allt att rätt låt vann. Dock tycker jag att det var konstigt att Sverige hamnade så långt ner för han är ju bra ju! Och så gillade jag Irlands bidrag också och dom kom också jättedåligt =( Så går det när man inte ringer och röstar =P
 
När tävlignen var över åkte två av sällskapet hem och jag och en till for till stan och kollade hur utbudet var på Gastro. Mycket ungt kan jag lova... Mamma och hennes gubbe slöt upp och tog sig något att dricka och sen körde vi hem min kompis och sen hem med mamma och hennes gubbe. Var väl hemma vid 02.30 =)
 
Idag har jag dammsugit och städat lite. Vid 12.00 kom några av mina favorittjejer hit så vi lunchade och hade trevligt =)
 
En helt fantastisk helg helt enkelt =)
 
Puss på er

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: